duminică, 10 ianuarie 2010

Sosuri pentru paste de la Lawrence Dallaglio

Va intrebati, uneori, ce fac rugbystii dupa ce se retrag din marea performanta? Ar fi cazul, pentru ca am gasit o serie de exemple care pot fi tot atatea strategii de transformare a numelui in renume. O sa incep prin a va spune azi povestea scurta a celebrului nr.8 al nationalei Angliei, Lawrence Dallaglio. Nascut si crescut intr-o periferie a Londrei, Lorenzo Bruno Nero Dallaglio e fiul unui emigrant italian din Piemont iar mama sa este pe jumatate irlandeza. A absolvit cursiv toate treptele sistemului englez de invatamant, trecand printr-un liceu catolic, unde a fost baiat de cor si terminand studiile prin absolvirea cunoscutei Kingston University, in specialitatea Property Development. A inceput sa joace rugby, normal, inca din colegiu si a parcurs toate etapele succesive de promovare in echipele din ligile engleze. In 1995 a jucat, pentru prima oara, in nationala Angliei de rugby XV din care s-a retras in 2007. A jucat la o singura echipa de club in toata cariera sa sportiva, London Wasps. Are in palmares o Cupa Mondiala de rugby 7 in 1993. A castigat de patru ori turneul Six Nations, de 5 ori Premiership, de 2 ori Heineken Cup si a fost selectionat de 3 ori consecutiv, 1997,2001, 2005 in echipa British & Irish Lions pentru turneele din Africa de Sud, Australia si Noua Zeelanda. O cariera sportiva exemplara. O singura umbra, insa, pe aceasta: un tabloid britanic l-a implicat intr-o afacere cu droguri in 1999 dar acuzatiile nu au fost probate. Pentru a inlatura suspiciunile, antrenorul Clive Woodward i-a retras functia de capitan al echipei si i-a incredintat-o lui Martin Johnson.

La inceputul anului trecut a realizat o asociere suprinzatoare cu firma italiana Sacla, putin recunoscuta pe piata engleza a industriei alimentare. Sub numele Dallaglio au inceput sa se produca trei feluri de sosuri pentru paste: Barbera Bolognese (cu prosciutto si vin rosu), Tricolore cu ierburi si branza)si Diavola (spicy). Provocarea lansata de Sacla este mare pentru ca englezii sunt extrem de traditionalisti in gastroeconomie. Dar obiceiurile se pot schimba, nu-i asa? Piata sosurilor din Anglia este destul de mare, de peste 300 milioane de lire, la o marja de profit de 70 milioane. Tinta de marketing este segmentul detinut de sosurile Dolmio si Bertolli ale Unilever, middleprice. Cum in Italia Sacla este una din firmele dominante in antipaste si nu prea are sanse sa promoveze sosuri noi, a ales sa promoveze aceste produse in Anglia, sub labelul celebrului jucator. Nu ar fi pentru prima oara cand numele unui sportsman ar promova exploziv unui produs.Cert este ca 4 retele mari de super si hypermatketuri din Anglia au inceput desfacerea acestor sosuri. Si inca cu succes.

Cred ca exemplul Dallaglio nu merita a fi tratat numai ca un posibil succes comercial legat de numele unui sportiv faimos. Caci, doar si Mutu si-a tiparit etichete cu numele lui pentru vinuri de origina necunoscuta. Dar poate fi o ilustrare a faptului ca un nume construit prin sport poate deveni un simbol atasabil oricarei provocari de marketing. Cu atat mai mult cu cat numele lui Lawrence Dallaglio reprezinta pentru public o garantie a seriozitatii si fidelitatii. Si englezii apreciaza aceste calitati mai ales datorita particularitatii culturale a fostului Imperiu, asimilarea cu succes a emigrantilor din toate lumea.

http://www.youtube.com/watch?v=9t6gkNIkJsQ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu