vineri, 16 aprilie 2010

E liniste-n cetate, dormiti in pace!

Cam asa suna, acum patru-cinci sute de ani, strigatul orar al garzilor care vegheau pe meterezele fortificate ale oraselor medievale din Europa. Cam asa arata si piata stirilor despre rugbyul insular sau cel francez. Numai prin cealalta emisfera pare sa se mai intample cate ceva exciting.

Singurele vesti care vin sa mai anime atentia cronicarilor sunt cele privind piata transferurilor. Antrenor si jucatori vin si pleaca, echipele isi schimba finantatorii, oficialii federali lucreaza prin diverse comitete si comisii. Se pregatesc finaluri de campionate si turneele din vara. E liniste, deocamdata, in cetate.

Cateva miscari de jucatori merita, totusi putina atentie.

De exemplu, Leicester Tigers continua sa se intareasca. Ultimul venit, cel putin pana acum, va fi George Skivington, linia a doua, 27 de ani, de la London Wasps. El a jucat pentru viespi din 2003 de 125 de ori in Premiership si a fost capitanul England Saxons in ultimele doua sezoane si se pare ca va mai fi si in turneele acestora din 2010.

Soan Tonga'uiha renunta la anuntata sa schimbare de club, de la Northampton la Saracens si va ramane la clubul sau actual. El semnase un precontract cu Saracens dar oficialii de la Saints l-au intors, convingandu-l sa mai stea inca doua sezoane. Saracens au depus contestatie dar o comisie a RFU a decis ca precontractul poate fi reziliat, fara daune.

In schimb, Northampton s-a intarit cu aripa de 23 de ani Scott Armstrong, de la Leeds Carnegie. Acesta a reusit 12 eseuri in doua sezoane pentru echipa sa din National One, liga a doua a campioantului englez.

Azi aniversam ziua de nastere a unui instrumentist aparte al scenei americane de jazz, flautistul Herbie Mann. Spun aparte pentru ca nu poate fi incadrat in niciun tipar, gen sau grup din cele uzuale. Insa muzicalitatea si tehnica sa de suflator (a cantat si la saxofon si la clarinet in diverse formule de trupa) sunt unele de exceptie. A fost cel care a "inventat" conceptul world music, inainte ca acesta sa capete circulatie in lumea criticii muzicale. Si aceasta datorita faptului ca fost printre primii americani care au asimilat ritmurile si soundurile sud-americane. Ilustratia de mai jos vine sa va ofere proba acestei afirmatii. De urmarit si percutionistul Tito Puente, un virtuoz brazilian al familiei de ritmuri Bossa Nova.



Ca bonus, o interpretare stil Herbie Mann a temei Memphis Underground, din 1960:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu